Hotel review
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You - our guests - are very important to us. We take your opinion, impressions and recommendations very seriously. We would like you to feel at home at our hotel. Therefore, we welcome any feedback, suggestions or recommendation from you.
Please let us know your opinion; whether online via various travel or booking sites, at the reception desk in the relexa hotel or by completing a small guest questionnaire, which you can find in our hotel room.
We would like to make good things even better for you and improve on what is not good enough yet.
With your impressions and feedback we can always improve ourselves and make your stay with us even more enjoyable. Be very open – criticism is just as important as your praise. Both help us to meet your needs and expectations better and maintain our high standards of service, and offer value and quality.
You can rely on honesty and appreciation
Authentic and honest reviews are very important to us. Review sites such HolidayCheck are very conscientious in controlling all guest reviews. Neither self-written reviews with flattering comments nor slanderous reviews from the competition have any opportunity here. This is especially important to us because your real opinion matters - even if not everything went according to how you were used to it before.
We very much appreciate your feedback, suggestions and your effort. For that reason, we not just read all our reviews thoroughly, but also comment and evaluate them internally. Your praise as well as criticism is given to our relexa teams to ensure we have the opportunity to improve our service.
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Das schätzen unsere Gäste an uns
What our guests have said
Wenn Sie ein barrierefreies Hotel brauchen, dann müssen Sie das auch so buchen. Sie können es uns aber nicht hinterher vorwerfen. Wir bewerben unser Hotel nirgendwo mit dem Prädikat "barrierefrei" und ich kann das als Reklamation weder anerkennen, noch verstehen.
Wir haben Zimmer mit kleinen Badezimmer und Zimmer mit sehr, sehr großen Badezimmern. Wenn Sie viel Platz brauchen, dann können Sie uns vorab den Hinweis geben, damit wir ein entsprechendes Zimmer für Sie reservieren. Wofür man weiter runterkommen muss, habe ich leider auch nicht verstanden.
Schöne Grüße aus Hamburg
Olaf Dierich
Direktor
vielen Dank für Ihre Bewertung. Leider kann ich Ihren Namen nicht in unserer Kartei finden und daher kann ich nicht sehen, in welchem Zimmer Sie waren. Zu jeden einzelnen Punkt Stellung zu nehmen wäre etwas umfangreich, aber Sie haben recht, dass das Hotel etwas in die Jahre gekommen ist. Wir wissen darum und arbeiten stetig an Verbesserungen. Dass unsere Zimmer karg und spartanisch eingerichtet sind, habe ich hier noch nie gelesen. Und wenn einig erzählen, dass das Frühstück sehr gut ist, dann liegt es eventuell auch an den Vorstellungen, die man hat. Es tut mir sehr leid, dass wir Ihren Ansprüchen nicht gerecht geworden sind.
Schöne Grüße aus Hamburg
Olaf Dierich
Direktor
vielen Dank für Ihre Bewertung. Es tut mir leid, dass Sie nicht so zufrieden waren und das Sie das Zimmer als "abgeranzt" empfunden haben. Wir wissen um die Problematik in einigen Zimmern und wir sind ständig dabei, die Qualität zu verbessern. Bezüglich dem Frühstück weiß ich nicht, was es versprochen haben soll, aber wie Sie hier in den anderen Bewertungen lesen können, wird dieses immer sehr gelobt. Es tut mir sehr leid, dass Sie damit nicht zufrieden waren.
ich werde Sie auch noch einmal persönlich anschreiben, da Sie es natürlich nicht unser Bestreben ist, dass Sie so unzufrieden sind und vielleicht finden wir im Nachhinein noch eine schöne Lösung dafür.
Schöne Grüße aus Hamburg
Olaf Dierich
Direktor
vielen Dank für Ihre Bewertung und das schöne Lob an unser Team.
Schöne Grüße aus Hamburg
Olaf Dierich
Direktor
vielen Dank für Ihre Bewertung, auch wenn ich das mit dem "ernüchternd natürlich, ohne Erklärung, nicht ganz verstehe. Das Schöne an dem Dacharrangement ist ja gerade der Ausblick. Ich freue mich aber sehr, dass wir trotzdem noch 4 Sterne von Ihnen bekommen haben.
Schöne Grüße aus Hamburg
Olaf Dierich
Direktor
vielen lieben Dank für die vollen 5 Sterne und das extra Lob an unser Team.
Schöne Grüße aus Hamburg
Olaf Dierich
Direktor
vielen lieben Dank, dass Sie sich die Zeit für eine Bewertung genommen haben. Ganz besonders bedanke ich mich für das Lob an unser Team und die vollen 5 Sterne.
Schöne Grüße aus Hamburg
Olaf Dierich
Direktor
vielen lieben Dank für die vollen 5 Sterne und das schöne Lob an unser Team. Wir freuen uns schon auf ein Wiedersehen.
Schöne Grüße
Olaf Dierich
Direktor
es tut mit sehr leid, dass Sie so schlechte Erfahrungen gemacht haben. Das Zimmer, in dem Sie gewohnt haben ist von den Möbeln her wirklich nicht so schön. Wir wissen aber darum und das wird so schnell wie möglich geändert. Wir haben aber noch sehr viele andere und modernere Zimmer.
Zusammengefasst waren Sie nicht zufrieden und das ist natürlich nicht unser Ziel. Einzelheiten zu besprechen, wäre für dies Plattform etwas müßig und daher würde ich mich freuen, wenn Sie persönlich mit mir Kontakt aufnehmen würden (olaf.dierich@relexa-hotel.de).
Schöne Grüße aus Hamburg
Olaf Dierich
Direktor
natürlich kann man auch alle Angebot direkt bei uns buchen. Aber auch wenn Sie 9 Wochen vorher anfragen, kann es doch trotzdem sein, dass wir ausgebucht sind und es deshalb nicht geht. Ich weiß auch nicht, wo wir damit Werbung gemacht haben sollen. Welche erste Seite meinen Sie?
Da ich nicht so ganz schlau aus ihren Aussagen werden, würde ich mich freuen, wenn Sie mich persönlich kontaktieren, damit wir eventuell Missverständnisse aus dem Weg räumen können (olaf.dierich@relexa-hotel.de).
Schöne Grüße
Olaf Dierich
Direktor
vielen Dank für Ihre Bewertung und die Zeit, die Sie sich dafür genommen haben.
Das in dem Zimmer geraucht wurde ist natürlich nicht schön und für uns auch immer wieder Ärgernis. Wir haben ja nur Nichtraucherzimmer und ich kann gut verstehen, dass Sie das gestört hat.
Die Ausstattung der Zimmer ist tatsächlich sehr unterschiedlich, da jedes der drei Gebäude eine andere Einrichtung hat und die Zimmer im Stammhaus unterscheiden sich auch noch in der Größer.
Falls Sie doch noch einmal uns kommen möchten, schauen Sie doch mal auf unsere Homepage nach den unterschiedlichen Zimmern. Vielleicht ist ja etwas dabei, was Sie schicker finden als beim letzten Aufenthalt.
Schöne Grüße aus Hamburg
Olaf Dierich
Direktor
vielen Dank für Ihre Bewertung, auch wenn diese nicht besonders schmeichelhaft für uns ist.
Ich kann leider nicht erkennen, welches Zimmer Sie gebucht haben, aber ich gehe davon aus, dass es die Suite im Stammhaus war. Diese ist nicht aus Omas Zeiten, sondern ein gewolltes Design. Das Stammhaus ist ein Traditionshaus und deshalb sind die Zimmer entsprechend gestaltet. Mit dem Badzimmer gebe ich Ihnen recht, dieses ist für eine Suite wirklich sehr klein. Leider war das aber baulich (Altbau) nicht anders zu lösen.
Das mit den Schonbezügen darf natürlich nicht sein und darum haben wir uns gleich gekümmert. Ich entschuldige mich vielmals, dass Sie diese so vorgefunden haben. Die Matratzen, die wir verwenden, werden aber in der Regel immer von unsere Gästen gelobt und viele fragen auch danach, wo diese gekauft werden können. Aber das ist natürlich auch immer eine Frage, wie man es gewohnt ist.
Zusammengefasst waren Sie nicht zufrieden und das tut mir sehr leid. Wenn Sie möchten können Sie mich diesbezüglich auch noch persönlich kontaktieren (olaf.dierich@relexa-hotel.de).
Schöne Grüße aus Hamburg
Olaf Dierich
Direktor
Es tut mir sehr leid, dass Sie mit Ihrem Aufenthalt nicht zufrieden waren. Es würde jetzt den Rahmen sprengen, wenn ich auf alle einzelnen Punkte eingehen würde. Ich entschuldige mich aber vielmals, dass der Aufzug nicht funktioniert hat. Der hatte leider einen technischen defekt und dieser konnte nicht so schnell behoben werden.
Die Mitarbeiter(-innen) an der Rezeption sprechen alle englisch. Es könnte aber sein, dass gerade eine Auszubildende an der Rezeption war und diese es eventuell nicht so gut konnte. Auch das bitte ich zu entschuldigen.
Die Positiven Bewertungen hier, kommen alle von echten Gästen. Bei uns wird nichts manipuliert
und die meisten Nutzer hier sind ja auch von Google verifiziert.
Schöne Grüße aus Hamburg
Olaf Dierich
Direktor
vielen Dank für die ausführliche Bewertung. Was Sie hier schreiben ist aber zum größten Teil nicht richtig. Es gibt im Zimmer am Waschbecken und in der Dusche entsprechende Spender für Seife/Shampoo. Und Sie hätten auch nicht bis zum Hauptbahnhof fahren müssen, weil direkt hinter dem Haus ein Supermarkt ist. Weiterhin hätten Sie jederzeit und auch täglich eine Zimmerreinigung haben können. Dieses geschieht nur auf Wunsch, welches Sie der Zimmerinformation (die in deutsch und englisch auf dem Bett lag) hätten entnehmen können. Handtücher bringe wir auch jederzeit auf das Zimmer oder geben Sie gleich an der Rezeption mit, wenn Sie danach fragen.
Die Kaffeemaschine war auch nicht kaputt, sondern ausgeschaltet. Wir haben nämlich noch eine zweite Maschine und wir bringen Ihnen jede Kaffeespezialität kostenfrei an den Tisch. Weiterhin gibt es mitten im Restaurant eine Tee-Station, mit 8 verschiedenen Tee-Sorten.
Ich denke, dass die von Ihnen angeführten Mängel eine Frage der Kommunikation waren und die ein oder andere gestellte Frage, hätte Ihnen sicher geholfen. Vielleicht haben auch wir nicht richtig kommuniziert und vielleicht gab es auch sprachliche Kommunikationsprobleme?! Das kann ich leider nicht mehr nachvollziehen, da wir Sie, nur mit Ihrem Vornamen, nicht im System finden können.
Schöne Grüße aus Hamburg
Olaf Dierich
Direktor
ich freue mich sehr, dass Sie so zufrieden waren und uns 5 Sterne gegeben haben. Ich danke Ihnen für die Zeit, die sich dafür genommen haben und ganz besonders für das schöne Lob an unser Team. So etwas ist immer die schönste Motivation.
Schöne Grüße aus Hamburg
Olaf Dierich
Direktor
vielen Dank für Ihre Bewertung. Es tut mir sehr leid, dass Sie nicht ganz so zufrieden waren. Corona hat leider für eine kleinen Investitionsstau gesorgt, aber wir wissen um die Problematik und werden es nach und nach beheben. Bezüglich der Polster werden wir uns natürlich umgehend darum kümmern. Ebenso prüfen wir das mit dem Geruch, der uns bisher nicht bekannt war.
Sollten Sie noch einmal nach Hamburg kommen wollen, lassen Sie es mich (olaf.dierich@relexa-hotel.de) gerne wissen. Ich denke, wir bekommen das besser hin ;-).
Schöne Grüße aus Hamburg
Olaf Dierich
Direktor
ich danke Ihnen sehr, dass Sie sich die Zeit für eine Bewertung genommen. Mit dem Mobiliar haben Sie recht, aber wissen darum und werden es schnellstmöglich ändern. Vielen Dank auch für das Lob an unser Team.
Schöne Grüße aus Hamburg
Olaf Dierich
Direktor
vielen lieben Dank für Ihre 5-Sterne-Bewertung. Es freut uns sehr, dass Sie so zufrieden waren.
Schöne Grüße aus Hamburg
Olaf Dierich
Direktor
vielen lieben Dank für die 5 Sterne, trotz des kalten Wassers. Das mit dem Kalk und Berlin erschließt sich mir nicht ganz, aber 5 Sterne sind 5 Sterne :-).
Vielen Dank auch für das Lob an unser Team.
Schöne Grüße aus Hamburg
Olaf Dierich
Direktor
vielen lieben Dank für die schöne Bewertung. Ganz besonders habe ich mich über wunderschöne Lob an unsere Team gefreut. Frau Khalifa und Frau Haag haben sich auch sehr gefreut, dass sie extra erwähnt wurden. Wir danken Ihnen für diese schöne Motivation.
Schöne Grüße aus Hamburg
Olaf Dierich
Direktor
vielen lieben Dank für diese kurze, aber wunderschöne Bewertung.
Schöne Grüße aus Hamburg
Olaf Dierich
Direktor
vielen Dank für Ihre schöne Bewertung. Wir freuen uns sehr, dass Sie so zufrieden waren und noch mehr über das schön Lob an unsere Auszubildenden. Das ist immer eine schöne Motivation.
Schöne Grüße aus Hamburg
Olaf Dierich
Direktor
vielen lieben Dank für die vollen 5 Sterne, obwohl es ja doch Kritikpunkte gab. Dass das mit dem Kaffee nicht geklappt hat, ist für mich auch nicht so ganz nachvollziehbar, aber Sie können sicher sein, dass das nur eine unglückliche Ausnahme war. In der Regel haben Sie Ihren Kaffee innerhalb von wenigen Minuten.
Sehr gefreut habe ich mich darüber, dass Sie unsere Team extra positiv erwähnt haben.
Wir freuen uns auf ein baldiges Wiedersehen.
Olaf Dierich
Direktor
vielen Dank für Ihre Bewertung. Sie haben recht mit den Einzelzimmern, aber leider sind die baulichen Gegebenheiten nicht zu ändern, auch wenn wir es gerne anders hätten. Man könnte das aber auch ins Positive umkehren und sich dort wohl und sicher fühlen, wie in einer kleinen Höhle :-).
Schöne Grüße aus Hamburg
Olaf Dierich
Direktor
ja, da haben Sie leider recht, aber das zu erklären, würde hier den Rahmen sprengen (Corona-Nachwehen wäre aber z.B. einer der Gründe). Dennoch sind wir immer dran, alles in Schuss zu halten und unsere Gäste zu umsorgen. Am Personal sparen wir nämlich nicht ;-).
Liebe Grüße
Olaf Dierich
Direktor
vielen lieben Dank für Ihre Bewertung und auch dafür, dass Sie uns Ihren Freunden weiterempfehlen würden.
Schöne Grüße aus Hamburg
Olaf Dierich
Direktor
vielen Dank für Ihre Bewertung. Da es nur drei Sterne geworden sind und Sie das nicht weiter ausführen, würde ich mich freuen, wenn Sie mir Ihre Eindrücke persönlich mitteilen würden (olaf.dierich@relexa-hotel.de).
Schöne Grüße aus Hamburg
Olaf Dierich
Direktor
vielen Dank für Ihre Bewertung. Sie haben mit dem Zimmer völlig recht und wir wissen darum. Da es zurzeit etwas unklare Pachtverhältnisse gibt, sind wir gerade etwas zögerlich mit Investitionen. Sobald das geklärt ist, werden wir unser Sache aber umfassend widmen.
Das mit dem Geschirr sollte natürlich nicht so sein und ich danke Ihnen für den Hinweis. Wir werden verstärkt drauf achten.
Schöne Grüße aus Hamburg
Olaf Dierich
Direktor
vielen Dank, dass Sie sich die Zeit für eine Bewertung genommen haben. Es freut mich sehr, dass Sie so zufrieden waren und eine schöne Zeit bei uns, bzw. in Hamburg hatten.
Schöne Grüße
Olaf Dierich
Direktor
wir danken Ihnen sehr für die vollen 5 Sterne und noch viel mehr, für das Lob an unser Team.
Schöne Grüße aus Hamburg
Olaf Dierich
Direktor
vielen Dank für Ihre Bewertung. Es tut uns leid, dass Sie nicht ganz zufrieden waren. Wenn Sie mehr Steckdosen benötigen und auch ein Kissen mehr, können Sie das zu jeder Zeit bei uns der Rezeption vermerken lassen. Das ist für uns leicht zu organisieren, wir müssen es nur vor Ihre Anreise wissen.
Wir würden uns freuen, Sie wieder bei uns begrüßen zu dürfen.
Schöne Grüße aus Hamburg
Olaf Dierich
Direktor
vielen Dank für Ihre Bewertung. Sie haben recht, dass das Haus etwas in die Jahre gekommen ist. Corona hat unsere Renovierungsvorhaben etwas durcheinander gebracht. Aber wir arbeiten Stück für Stück daran.
Schöne Grüße aus Hamburg
Olaf Dierich
Direktor
wir danken Ihnen sehr für diese schöne Bewertung und für die Zeit, die Sie sich dafür genommen haben. Ganz besonders freuen wir uns über das Lob an unser Team.
Schöne Grüße aus Hamburg
Olaf Dierich
Direktor
Vielen Dank auch für das schöne Lob an unser Team.
Schöne Grüße aus Hamburg
Olaf Dierich
Direktor
vielen Dank für Ihre Bewertung und die 4 Sterne. Den fünften verdienen wir uns dann hoffentlich bei Ihrem nächsten Aufenthalt ;-).
Schöne Grüße aus Hamburg
Olaf Dierich
Direktor
vielen Dank für Ihre Bewertung, auch wenn die jetzt nicht so wirklich gut ausgefallen ist. Der Preis ist ja immer einer Frage von Angebot und Nachfrage und das Thema hatte ich auch schon öfter hier bearbeitet.
Dass es im Büffetraum dreckig ist, darf natürlich nicht sind. Allerdings weiß ich auch, wann Sie da waren. Wenn es gerade kurz nach dem üblichen Ansturm war, dann kann sowas schon mal passieren.
Das mit den Hausschuhen habe ich leider nicht verstanden. Waren das Ihre Hausschuhe oder die von uns?
Schöne Grüße aus Hamburg
Olaf Dierich
Direktor
vielen Dank für die 5 Sterne und diese, auf den Punkt gebrachte, schöne Bewertung.
Schöne Grüße aus Hamburg
Olaf Dierich
Direktor
vielen Dank für diese schöne Bewertung und das Lob an unser Team. Wir können Ihnen gerne bei Ihrem nächsten Aufenthalt ein Bügeleisen/-brett und einen Wasserkocher auf das Zimmer stellen. Sagen Sie uns Ihren Wunsch einfach bei der nächsten Reservierung.
Schöne Grüße aus Hamburg
Olaf Dierich
Direktor
das ist ja mal ein langer Text ;-). Da kann ich jetzt nicht auf alles eingehen, aber es tut mir natürlich leid, dass Sie nicht zufrieden waren, Horrornächte und dazu noch Herzattacken hatten. In diesem Zusammenhang stellt ich für mich allerdings die Frage, ob Sie sehr lärmempfindlich sind und/oder einen "leichten" Hang zu Übertreibungen haben?
Das Restaurant ist schon seit der Corona-Zeit geschlossen (also inzwischen ca. 3 Jahre) und deshalb gibt es dazu auch keine Informationen mehr auf unserer Webseite. Wenn wir jetzt alles, was im Hotel mal möglich war, auf der Buchungsseite auflisten, könnte diese Seite extrem lang werden und dann liest es wieder keiner.
Ihre Kritik, dass wir nicht anbieten, Essen bestellen zu können, ist in den Zeiten, wo so ziemlich jeder Gast ein Smartphone hat, obsolet. Des Weiteren sind direkt hinter dem Hotel, in der "Langen Reihe" unendlich viele Restaurants und Bars.
Sie haben Recht damit, dass man Ihnen ein falsche Auskunft bezüglich der möglichen Kinder auf dem Flur gegeben hat. Ich weiß leider nicht, wer Ihnen das gesagt und wie der genaue Wortlaut war, aber "verarschen" wollte Sie sicher niemand. Das hatte dann vielleicht eher etwas mit Unwissenheit zu tun und dafür entschuldige ich mich.
Zu guter Letzt möchte ich noch darauf eingehen, dass Sie geschrieben haben, dass es früher besser im Bellevue war. Früher waren die Einzelzimmer schon genauso groß wie heute. Daran konnte leider nie etwas geändert werden. Aber sie haben recht, gerade in der Dusche ist es recht eng für etwas kräftigere Menschen.
So! Bevor mein Text so lang wird wie Ihrer, höre ich hier mal auf. Grundsätzlich tut es mir wirklich sehr leid, dass Sie nicht zufrieden waren und ich entschuldige mich für eventuell gemachte Fehler. Aber für manche Dinge muss ich mich auch nicht entschuldigen, weil sie außerhalb meiner Verantwortung liegen.
Schöne Grüße aus Hamburg
Olaf Dierich
Direktor
wunderbar ist wunderbar. Vielen lieben Dank für die 5 Sterne :-).
Schöne Grüße aus Hamburg
Olaf Dierich
Direktor
vielen Dank für Ihre Bewertung. Wir behaupten nicht nur, dass wir eine Kette sind, wir sind eine. Die Duschen sind leider ein einigen wenigen Doppelzimmern recht klein, aber ich bin 187cm und komme damit zurecht. Aber sie haben recht, dass es sehr beengt ist.
Dass Sie in der Nachtruhe gestört wurden, tut mir sehr leid. Da können Sie sich auch jederzeit an die Rezeption wenden.
Ich danke Ihnen auch sehr für das schöne Lob an unser Team, was uns einen Stern mehr eingebracht hat und mich ganz besonders freut.
Schöne Grüße aus Hamburg
Olaf Dierich
Direktor
ich danke Ihnen sehr für Ihre 5-Sterne-Bewertung. Vor allem freut mich das Lob über unser Team und auch, dass Sie die Geschichte des Hauses zu schätzen wissen.
Schöne Grüße aus Hamburg
Olaf Dierich
Direktor
vielen lieben Dank. Es freut uns sehr, dass wir Ihre Zeit in Hamburg verschönern konnten und das Sie mit Ihrem Aufenthalt so zufrieden waren.
Schöne Grüße
Olaf Dierich
Direktor
thank you very much for your nice review.
With best regards
Olaf Dierich
Direktor
vielen Dank für Ihre Bewertung, auch wenn diese nicht so schmeichelhaft für uns ist. Ich hatte Ihnen ja schon persönlich darauf geantwortet und ich denke, wir habe uns gut geeinigt.
Schöne Grüße aus Hamburg
Olaf Dierich
Direktor
vielen Dank für Ihre Bewertung. Dass unser Haus nicht für Rollstühle geeignet ist, finde ich nicht wirklich als Kritikpunkt, weil wir das auch nirgendwo so darstellen. Allerdings hätten wir Ihnen in diesem Fall auch einen guten Parkplatz reserviert, wo Sie genug Platz zum Ein- und Aussteigen gehabt hätten.
Das mit den Matratzen ist ja leider immer eine Frage, wie man es von zu Hause gewohnt ist.
Bezüglich der Brötchen haben Sie recht und wir suchen gerade nach einem neue Lieferanten. Das haben wir auf Grund bestehender Verträge aber hoffentlich ab Dezember geändert.
Vielen Dank auch für das Lob an unser Team.
Schöne Grüße aus Hamburg
Olaf Dierich
Direktor
es tut mir sehr leid, dass Sie mit Ihrem Aufenthalt nicht zufrieden waren. Dass das Zimmer nicht ordentlich geputzt war, darf natürlich nicht passieren und ich entschuldige vielmals dafür. Ebenso dafür, dass Sie trotz dem Schild an der Tür gestört worden sind.
Dass unser Haus nicht zentral ist, finde ich allerdings nicht. Wir sind nur 10 Minuten (zu Fuß) von der Innenstadt entfernt und direkt hinter dem Haus ist eine Bushaltestelle, die in wenigen Minuten bis zum Hauptbahnhof fährt. Dort sind auch weitere Buslinien, die z.B. bis in die Speicherstadt durchfahren.
Schöne Grüße aus Hamburg
OIaf Dierich
Direktor
Schöne Grüße aus Hamburg
Olaf Dierich
es tut mir sehr leid, dass Sie so schlechte Erfahrungen gemacht haben. Wir haben haben in jedem Zimmer WLAN und ich kann mir nicht erklären warum es bei Ihnen nicht funktioniert hat.
Bezüglich der Kommentare der Mitarbeiter(-innen) möchte ich keine pauschale Aussage tätigen, weil ich nicht dabei war, aber vielleicht können Sie mir schreiben (olaf.dierich@relexa-hotel.de), an welchem Tag und zu welcher Uhrzeit das war, damit ich das intern klären.
Schöne Grüße aus Hamburg
Olaf Dierich
Direktor
vielen Dank, dass Sie sich die Zeit für diese schöne Bewertung genommen haben. Es freut mich sehr, dass Sie den Charme des Hauses zu schätzen wissen. Uns ist Tradition wichtig und deshalb versuchen wir diesen auch zu erhalten. Dazu gehören auch die alten Türen, was natürlich nicht immer vorteilhaft ist, aber irgendwie dazu gehört. Die Bäder wurden in den letzten Jahren alle saniert.
Vielen Dank auch für den Hinweis, dass die besten Preise auf der Homepage sind :-).
Schöne Grüße aus Hamburg
Olaf Dierich
Direktor
ich danke Ihnen für die 5 Sterne und das Lob an unser Team.
Schöne Grüße aus Hamburg
Olaf Dierich
Direktor
vielen Dank für Ihre Bewertung und dafür, dass Sie den Charme des alten Hauses zu schätzen wissen. Mit den Verschönerungen haben Sie recht. Wir wissen darum und sind dabei diese "Verschönerungen" nach und nach durchzuführen. Vielen Dank auch für das Lob an unser Team.
Schöne Grüße aus Hamburg
Olaf Dierich
Direktor
vielen Dank für Ihre Bewertung und das schöne Lob an unser Team. Der Preis ist natürlich immer abhängig von der Belegung und Events/Messen, die in Hamburg stattfinden. Die Wochenenden sind aus guten Gründen auch immer sehr gefragt. Deshalb haben wir z.B. auch Angebote, die geraden bei einer Anreise am Sonntag günstiger sind. Ebenso sind Januar und Februar immer sehr günstige Zeiten.
Schöne Grüße aus Hamburg
Olaf Dierich
Direktor
ich danke Ihnen für Ihre Bewertung und freue mich, dass Sie zufrieden waren. Das mit WLAN habe ich gerade schon in einer andern Bewertung gelesen und wir werden prüfen lassen, woran das liegt. Vielen Dank für den Hinweis.
Schöne Grüße aus Hamburg
Olaf Dierich
Direktor
vielen Dank, dass Sie sich die Zeit für eine Bewertungen genommen und für die vollen 5 Sterne. ich freue mich sehr, dass Sie unser Team so lobend erwähnt haben und um die Fenster kümmern wir uns :-).
Schöne Grüße aus Hamburg
Olaf Dierich
Direktor
vielen Dank für die 5 Sterne. Ich freue mich sehr, dass Sie und Ihr Hund sich wohlgefühlt haben.
Schöne Grüße aus Hamburg
Olaf Dierich
Direktor
vielen Dank für Ihre Bewertung. Wir haben übrigens auch noch zwei Ladesäulen in der Tiefgarage :-).
Schöne Grüße aus Hamburg
Olaf Dierich
Direktor
We'll deal with the window immediately.
Greetings from Hamburg
Olaf Dierich
director
Thanks for rating. We're sorry that the charm of the house didn't go down so well. Basically, we always try to combine the charm of the old house with the modern areas. We're always on the small quirks, but sometimes there are many small quirks at the same time. We have just renewed the facade and the outdoor lighting and we are constantly working to keep everything in good condition.
Of course, we always try to teach the young employees something. For various reasons, this does not always work out, but we find it very positive that the employees appear friendly and capable and thank you for this assessment.
Greetings from Hamburg
Olaf Dierich
Thank you very much for the full 5 stars and for the recommendation.
Greetings from Hamburg
Olaf Dierich
director
Thanks for your review. Just so that there are no misunderstandings among the readers, I would like to point out that the street is called "Lange Reihe". The tip is of course very good and since we no longer have an evening restaurant, it is important information for future guests.
Greetings from Hamburg
Olaf Dierich
Greetings from Hamburg
Olaf Dierich
director
Greetings from Hamburg
Olaf Dierich
director
Thank you for your review and the full 5 stars. I am very pleased that you were satisfied and I hope that your colleagues were also satisfied, even if it was noisy in the room!?
Kind regards
Olaf Dierich
director
Thank you for taking the time to write a review. I am very pleased that you were so satisfied with the breakfast and I would also like to thank you very much for the nice compliment to our team.
Greetings from Hamburg
Olaf Dierich
director
Thank you very much for the detailed review and for the time you have taken for it. Thank you very much for addressing our team directly. That is always the best and most beautiful motivation.
The tip with "Frau Möller" is also very good and certainly useful for future guests. There are many other good restaurants on the same street.
Greetings from Hamburg
Olaf Dierich
director
I am very pleased that you have found a home port in Hamburg with us and I thank you for the full 5 stars. Thank you also for mentioning the breakfast staff. That's a very nice motivation. Then we can only hope that you will soon have to come back to Hamburg for work ;-).
Greetings from Hamburg
Olaf Dierich
director
thank you for the full 5 stars and for the time you took for it. I am very pleased that you were so satisfied and that you had a pleasant start to the day with breakfast.
Thank you for recommending us.
Olaf Dierich
director
Thank you very much for your review and we are pleased that you were so satisfied with your stay. I am also pleased that you appreciate the charm of the house.
But I have to correct or correct two things. Breakfast is only on Saturday and Sunday until 12:00 and on the other days until 11:00. Furthermore, the parking spaces are not free of charge. We charge €12.00 per night for this ;-).
I'm very sorry that the cleanliness wasn't that great and I apologize for that.
We would be very happy to welcome you again soon and remain
Best regards
Olaf Dierich
director
Thank you for your rating, even if it is not so good for us. You probably had a single room in Haus St. Georg and you are right, they are quite small.
You are also right about the cleaning, we only do it on request. But of course you can also use them on a daily basis.
The fact that you were looking for a bottle of water in the room is not entirely conclusive. We don't write anywhere that these exist and they actually don't exist. We have to say goodbye to the times when everything was always provided free of charge. The sharp increase in personnel and energy costs does not stop at a hotel. Therefore, I ask for your understanding that we do not offer anything like this.
Greetings from Hamburg
Olaf Dierich
director
Many thanks for the full 5 stars and above all for the nice mention to our team. We are very pleased that you were completely satisfied.
Greetings from Hamburg
Olaf Dierich
director
Thank you very much for taking the time to write a review. I am very pleased that you were so satisfied and I was particularly pleased about the praise given to our team.
You are right about the rooms. Corona and other circumstances have pushed us to be somewhat cautious. But we know about it and are always working to improve the quality.
Greetings from Hamburg
Olaf Dierich
director
Thank you for your review and for the nice compliment to our team. We are very happy about it.
Greetings from Hamburg
Olaf Dierich
director
I'm very sorry you had a bad experience, but that doesn't stop you from spreading lies here. I would be happy to answer as follows:
1.
We always have rolls in the house, because without them we probably can't do it. At most, it may not be replenished quickly enough, which of course should happen.
2.
We always have three kinds of jam, honey and Nutella on the buffet.
3.
We do not use tube scrambled eggs, which we can prove with delivery notes. I don't know what tube scrambled eggs are supposed to be either. If you mean ready-made scrambled eggs, then you are wrong. The eggs are cracked fresh every day and prepared accordingly. Incidentally, the word and the method of preparation tube scrambled eggs do not exist.
4.
We also always have toast on the buffet.
5.
Claiming that the reviews here are fake assumes that you are accusing us of fraud. What that means in legal terms should be clear to everyone. We didn't write a single review here ourselves, and we didn't buy any either. It's disgraceful that you say something like that.
6.
If you and Sara H. are one of the few here who didn't enjoy the breakfast, maybe that's because the breakfasts are usually good. But of course it's easier to claim that the other 800 reviews are all fake.
Somehow it's funny again that you had to pick out a rating from 4 months ago to substantiate your statement in any way.
Incidentally, I offered Sara H. that she could contact me personally so that we could clarify this. Didn't do it. Why? Because it's simply easier to pull off the leather behind a pseudonym than to deal directly with those it affects.
I'm not offering this to you because you knowingly spread lies and that's beyond my tolerance.
In addition, you could have complained directly to the hotel, which probably didn't happen because I had no complaints and I wasn't told about them either.
Basically, I don't want to claim that food on the buffet isn't available at the moment or that if you're there very early, that everything isn't ready yet. And also not that we do everything perfectly, because there are always days when something goes wrong on our part.
However, what you claim here with scrambled eggs and fake reviews is the bottom drawer.
In any case, we are very pleased that you no longer want to enter our house.
Greetings from Hamburg
Olaf Dierich
director
Thank you very much for the full 5 stars and the great compliment to our team.
We are very pleased that you were satisfied and we would also be pleased to welcome you again soon.
Greetings from Hamburg
Olaf Dierich
director
Thank you for your review and for appreciating the "Alstersuite". But it's also really, really spacious.
I'm sorry your grandson got sick and I hope he's recovered by now?!
Thank you very much for the praise to our team, which always makes me particularly happy.
We would be happy to welcome you again in the "less cold" time.
Greetings from Hamburg
Olaf Dierich
director
Thank you for taking the time to write a review.
Unfortunately, the restaurant will remain closed due to the general staff situation. But as you mentioned, there are a variety of restaurants just behind the hotel in the "Langen Reihe".
You are also right about the parking spaces, but €12.00 for 24 hours is rather the lower price category by Hamburg standards.
I didn't understand the thing about the washroom?!
Greetings from Hamburg
Olaf Dierich
director
we didn´t found your name in our system. Can you write me please (olaf.dierich@gmx.de) the name of the person who made the reservation?
With best regards
Olaf Dierich
General Manager
Thank you very much for your review and the praise for our team. We will work on the look of the breakfast.
Greetings from Hamburg
Olaf Dierich
director
Thank you very much for the 5 stars. We are pleased that you were so satisfied and of course we look forward to your next visit.
Greetings from Hamburg
Olaf Dierich
director
Thanks for your review. I can understand why you only gave us one star if the room wasn't cleaned. A small second star for the equipment would also have been nice :-).
I cannot tell from your text whether the room was not clean upon arrival or whether this was due to the lack of cleaning in between. And unfortunately there was probably a communication problem here.
Since our cleaning company has a lot of problems finding staff, we only clean the rooms at the request of the guests. I think we failed to tell you this upon arrival and I sincerely apologize for that.
We would be happy to welcome you again despite the circumstances. You are also welcome to contact me personally for a booking (olaf.dierich@relexa-hotel.de) so that I can accommodate you.
Greetings from Hamburg
Olaf Dierich
director
here is the director who will not only reply sometimes but always if a text is also left. Thank you for your detailed review, even if it's not that flattering.
You're right about the room, I checked that. The room has water damage from a leak in the roof. Since it was in the very corner, behind the curtain, we didn't discover it and unfortunately nobody noticed the smell, which is a bit of a mystery to me. I am very sorry that your stay unfortunately had to be underneath. I will get in touch with you via e-mail.
Our premium rooms are all very differently equipped. They had a room directly under the roof and unfortunately they don't have the nice high ceilings like the other floors. As you rightly pointed out, however, all the bathrooms have been relatively recently renovated.
It's actually a bit difficult with the bun at the moment. Our supplier informed us at very short notice that he can no longer deliver to us (no more drivers). So an interim solution had to be found before we found a new supplier. I don't think it's that nice either, because I'm not a fan of pre-baked rolls. Unfortunately, we couldn't help ourselves otherwise.
As already mentioned, I will contact you personally.
Greetings from Hamburg
Olaf Dierich
director
Thank you for taking the time to write a review and for giving us 4 stars despite the small flaws in the room.
We will be happy to put a fridge in your room on request and we will think about optimizing it because of the position of the soap dispenser.
You can also get hygiene articles at any time free of charge from the reception. It's just that we haven't had them in the room for years, because they're often taken away, then eke out an existence in a drawer and then eventually disposed of. Of course, since we also try to be as sustainable as possible, we limit the "waste" a bit. And of course it was always a big cost factor.
Regarding the rolls, we are currently having problems with our baker, who stopped delivering at very short notice. Apparently there are no more drivers. We are working on solving the problem, but unfortunately it is not possible to find a new supplier that quickly.
Greetings from Hamburg
Olaf Dierich
director
Thank you for your review and for the full 5 stars. I was particularly pleased about the praise given to our team. That's always a nice motivation.
We look forward to your next visit.
Olaf Dierich
director
Thank you for your rating and the full 5 stars. Unfortunately, the bar and the restaurant have fallen victim to Corona and the resulting lack of staff. But for that we concentrate more on the breakfast, with which you were very satisfied.
Best regards
Olaf Dierich
director
Many thanks for the full 5 stars and even more for the praise to our team.
Greetings from Hamburg
Olaf Dierich
director
Thank you very much for this short, but all the more valuable review. We are very pleased that you were completely satisfied and gave us the full 5 stars.
I would like to say a special thank you for your loyalty to our house.
Greetings from Hamburg
Olaf Dierich
director
I am very pleased that you were satisfied with the price-performance ratio. But I am even more pleased about the praise given to our team, which is a nice motivation.
We look forward to your next visit with us.
Greetings from Hamburg
Olaf Dierich
director
Thanks for your review. If you miss Hamburg again, we look forward to seeing you again.
Greetings from the most beautiful city in the world
Olaf Dierich
director
Thank you for taking the time to write a review. I am particularly pleased about the praise given to our team.
Greetings from Hamburg
Olaf Dierich
director
Thank you for your rating and I am pleased that you found the relexa hotel Bellevue to be tasteful.
We are looking forward to your next visit
Olaf Dierich
director
Many thanks for the full 5 stars and the praise for the "staff" (I haven't read that word for a long time :-)).
Greetings from Hamburg
Olaf Dierich
director
Greetings from Hamburg
Olaf Dierich
director
the rating makes us all red :-). Thank you for this great rating and the many compliments. Then we know again why we like doing the job so much. We hope to see you again soon in Hamburg.
Best regards
Olaf Dierich
director
Thank you very much for your nice review. Especially for the compliments to our team and that you were so satisfied with the price/performance ratio, despite the fact that the room was not cleaned in between.
We would be very happy to welcome you again soon.
Greetings from Hamburg
Olaf Dierich
director
I am very sorry that you seem to have been treated with disrespect. Since our team is always mentioned very highly here, I would of course like to know exactly what happened. Can you perhaps contact me directly (olaf.dierich@relexa-hotel.de)?
Greetings from Hamburg
Olaf Dierich
director
Thank you for your rating, even if it is not really good for us.
I can't quite understand the shower/bathtub because the room "only" has a bathtub, but no separate shower. And I don't understand how a bathtub/shower can be scruffy. Our bathrooms are fairly new, so I'm not quite sure what you mean by that?!
A broken cosmetics bin can happen, but of course it shouldn't. Of course, it should also be clean. I'm sorry we didn't pay enough attention here.
Unfortunately we do not have air conditioning, which is due to the age of the house and which we cannot change in the future. The street in front of the house is not an expressway, but the background noise is of course not insignificant due to the 5 lanes. But you have a beautiful view of the Outer Alster from these rooms. In the summer it is unfortunately problematic because it is difficult to sleep peacefully with the windows open. We have free earplugs at reception, but in your case (with a baby) it's of no use. Did you ask at reception if you can switch rooms? We also have a lot of rooms that are quiet at the back.
The elevator is unfortunately very small and that is also due to the age of the house. Luckily you lived on the first floor ;-).
The Hotel Bellevue is one of the oldest houses in the city and unfortunately it is not possible to make everything completely modern or just to install air conditioning. Likewise, one cannot simply enlarge the shaft of the elevator. We would like to implement many things because we know about the problems. Unfortunately, our hands are tied on many things.
In any case, thank you very much for giving us the three stars for the team. That is a very, very nice compliment and very motivating.
Greetings from Hamburg
Olaf Dierich
director
Thank you very much for taking the time to write a review. Basically, you are of course right that the rooms facing the street are not really quiet.
I am very pleased that you recommend us for a short stay, despite the small impasses, and I was even happier about the praise given to our team.
See you soon in Hamburg
Olaf Dierich
director
it warms your heart! Thank you very much for this wonderful review. I wish all guests were so patient and understanding. I will of course forward your review to our team and I think it will be a good motivation for everyone.
If you would like to come to Hamburg again, please let me know. I would like to invite you for a coffee and a little chat.
Greetings from Hamburg
Olaf Dierich
director
Thank you very much for the nice review and for the full 5 stars. It is always a pleasure to say goodbye to our team.
I totally agree with you about the minor flaws. We will take care of these things intensively in the autumn and of course deal with urgent matters immediately. Corona has demanded a lot from us and now we have to get back into the green area so that we can invest accordingly again.
Greetings from Hamburg
Olaf Dierich
director
short and sweet, but no less beautiful. Thank you for the nice review.
Olaf Dierich
director
Thank you for your review and the compliments to our team.
I agree with you about the clairaudience and that is of course due to the age of the building. Located on the street, it is somewhat difficult to ventilate. But we have free earplugs at the reception just in case (as a little tip for your next stay). Or you can tell us when you make your next booking that you would like a quiet room at the back. But then the beautiful view of the Alster is missing ;-).
Best regards
Olaf Dierich
director
Thank you for the 5 stars. We are glad that you were so satisfied.
Greetings from Hamburg
Olaf Dierich
director
thank you for your review and for the praise to our team. We know the problem with the parking area, but can´t change it, sorry.
With best regards
Olaf Dierich
General Manager
I really don't know how to answer that!? But I'll try anyway.
I have been the manager of this hotel for 18 years and have never had such a complaint. The hotel could not be built so that every room has a view of the Alster and the fire escape is for your safety. And you're right, this is a rule and isn't there because we think it's so nice. The door at the bottom, at the end of the fire escape, ensures that no one can enter the ladder as it can only be opened from the inside. There was also not a single case in the 18 years mentioned where the stairs were used improperly. Not to mention that there were shady rabble hanging around.
We have very, very many Travelcircus guests in the house and there have never been accusations of usury. You buy a total package and this includes the tickets and the hotel. I don't know how you come up with the fact that the hotel gets €200.00 for it. We get a fixed amount from Travelcircus and we have no control over how they resell it.
The room is also larger than 12m2 and the courtyard not only has parking spaces but also a small separate terrace area.
In accordance with Section 164 Paragraph 1 of the Criminal Code, one should not go public with false allegations. Where we're at paragraphs.
Far be it from me not to own up to faults (as you can read in other reviews here) and you're probably right that room 330 isn't the largest room. You are also right about the view. Nevertheless, the room corresponds to a 3-star superior room and we were newly certified by DEHOGA just a few weeks ago. The classification of the stars does not only have something to do with the size of the room. It's all about the hotel.
At the end I don't want to forget to thank our team for the nice compliment. You can also rest assured that we would have gladly given you another room if one had been available. We really do everything to make our guests happy, but unfortunately it's not always possible.
Greetings from Hamburg
Olaf Dierich
director
Thank you for your nice review. We hope that you were not only satisfied with us, but also had a nice CSD. If you are already planning to come to the CSD for next year, we recommend booking early.
Greetings from Hamburg
Olaf Dierich
director
Thanks for your review. I am very pleased that you were so satisfied and I was even happier about the praise given to our team.
Of course we know that the hotel is getting a bit old. Corona and other obstacles have meant that the "refresher" has stalled. But we will catch up on this as soon as possible, piece by piece. But first we have to earn some money :-).
Greetings from Hamburg
Olaf Dierich
director
Thank you for your review and the compliment to our team.
Unfortunately, our options for parking are somewhat limited. We cannot build more than what is available now. Another disadvantage was that the parking spaces around the hotel had only been available to residents or for a fee for a few months. Especially in summer the hotel parking spaces are very busy because we have many families in the house. Outside of the holidays, everything is a little more relaxed.
We recommend arriving by train, if not possible. The main train station is only 10 minutes (or two bus stops) away from the hotel.
We would be happy to welcome you again despite the parking problem.
Greetings from Hamburg
Olaf Dierich
director
Thank you very much for this nice little review. We are pleased that you keep choosing us as your home port in Hamburg.
Greetings from Hamburg
Olaf Dierich
director
I am very sorry that you were not satisfied. But the good ratings are genuine and we do everything we can to ensure that our guests are satisfied.
Of course, the fact that the room wasn't really clean shouldn't be the case and I sincerely apologize for that. I'll talk to the cleaning company about it.
At breakfast everything is always refilled and until the end. But if there was a big rush, we can't always keep up.
Our rolls come from the bakery, but if they are not enough, we bake some ourselves. This is very rare and I'm sorry that it happened to you.
We actually don't have air conditioning in the rooms, but it doesn't say so anywhere. If this is important to you, then you must choose your hotel accordingly. We have no influence on that.
We have these "complaints" every summer and we would also like air conditioning. Unfortunately, in such an old building, it takes a lot of effort to retrofit them. Apart from climate protection, the effort and costs are not in proportion to the benefit. Therefore we will not be able to offer air conditioning in the future either.
However, the breakfast room is air-conditioned and you can have breakfast there at a pleasant temperature ;-).
As already mentioned, I'm sorry that everything wasn't ok. You are welcome to contact me and we can talk about it again in person.
Greetings from Hamburg
Olaf Dierich
director
040-28444-0
olaf.dierich@relexa-hotel.de
Thank you for your review and for the compliments to our team. I am very sorry that it was too loud in the inner courtyard. I will discuss this with the night service so that more attention is paid to it.
Greetings from Hamburg
Olaf Dierich
director
Kind regards
Olaf Dierich
General Manager
Best regards
Olaf Dierich
director
Thanks for your review. In our opinion, room 14 is in good condition. Of course we'll have to paint again, but the carpet isn't that old and neither is the sofa. As for the rolls, the fact is that the bakery delivered us rolls that weren't right. But the problem is solved and we have the usual good quality again. The windows have now all been cleaned. We really let that slide, for which I sincerely apologize.
We are pleased that it was basically "reasonable" for you to stay with us :-).
Best regards
Olaf Dierich
director
Thanks for your review. I'm sorry you didn't seem to have slept all that well. We have different rooms with different beds. During your next stay, please let us know that you would like a larger bed.
As for the parking fees, I can assure you that the €12.00 is on the low end. You won't find a much cheaper parking space in downtown Hamburg.
We would be happy to welcome you again despite the small impasses.
Best regards
Olaf Dierich
director
Many thanks for this nice compliment to our team. That makes our hearts warm.
best wishes from Hamburg
Olaf Dierich
director
what a beautiful review! Thank you very much, especially for the big compliment to our team. I am also pleased that you were so satisfied with the breakfast and that you had a good start to the day.
Greetings from Hamburg
Olaf Dierich
director
Thank you very much for giving us the full 5 stars and we are pleased that you and your family were satisfied with your stay.
Greetings from Hamburg
Olaf Dierich
director
Thanks for your review. The thing with the windows facing the street is actually a bit difficult. But we also have (if necessary) free earplugs at the reception. Unfortunately, the heat in the room is due to the old building and unfortunately we can't do anything about it. Air conditioning in the old building would simply be too expensive and not in proportion to the benefit.
We would be delighted to welcome you again soon and stay with us
With hospitable greetings from Hamburg
Olaf Dierich
director
„Willkommen in Ihrem Heimathafen in Hamburg!“
"Wir freuen uns über 84% Weiterempfehlung durch unsere Hotelgäste."